بهینه سازی انرژی ها

نویسنده

[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1594467056298{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1594633442236{margin-top: -15% !important;}”]بهینه سازی انرژی ها

 

 

http://designtvir.com[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”5741″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهینه سازی انرژی ها

بهینه سازی انرژی ها برای استفاده از تمام فرصت های زندگی مطلوب است.
اگر کل مجموعه‌ی فنگ‌شویی را فشرده کرده و آن را در یک کپسول جای دهیم، آن کپسول “لوح باگوا” خواهد بود.
لوح باگوا یکی از ابزار فنگ‌شویی است؛ لوحی هشت‌وجهی منقش به خطوط ئی‌چینگ که هر وجه آن به یکی از جهات جغرافیایی اصلی یا فرعی اشاره می‌کند.

لوح باگوا در بهینه سازی انرژی ها چه نقشی دارد؟

چنانچه اقطار لوح باگوا را رسم کنیم، در مرکز لوح با هم تلاقی می‌کنند.
این محل نقطه‌ی “چی” لوح است که مثل هر نقطه‌ی چی دیگری نیازمند تقویت است تا سطح انرژی آن همواره مناسب و ایده‌آل باشد.
در لوح باگوا مرکز چی را به وسیله‌ی یک آینه تقویت می‌کنند و آینه همچون رفلکتوری موجب بازتاب و دور کردن انرژی‌های منفی می‌گردد.
در فرهنگ فنگ‌شویی محل نصب لوح باگوا بالای درب ورودی ساختمان است، و این محل مبین نوع نگاه خاص انسان قرن‌های گذشته به فنگ‌شویی و نمادهای آن است؛ گویی انسان همواره در جستجوی طلسمی بوده است که با طبیعت، نیروها و با خود او همگونی داشته باشد و فضای محدوده‌ی او را نسبت به نیروهایی که به آن وارد یا از آن خارج می‌شوند، ایزوله کند.

 

نمود امروزی این نگرش همان چراغ‌هایی هستند که طبق عادت بالای درب‌های ورودی روشن می‌گذاریم و اینگونه که خود را در سالیان متمادی از “ترس”هایی که با ما همراهند محافظت کرده‌ایم.

هر بخش باگوا مکان یک کاراکتر از افراد خانواده است.
هنگام معماری و ساختمان‌سازی از طریق انطباق شمال لوح بر شمال جغرافیایی زمین (نه شمال مغناطیسی) و قرارگیری اتوماتیک باقی جهات برهم، می‌توان جایگاه هر اتاق را با توجه به الگوهای انرژی تعیین نمود و اتاق را در همان جایگاه ساخت.

بهینه سازی انرژی ها

بهینه سازی انرژی ها

همچنین لوح باگوا برای بهبود انرژی سازه‌ها نیز کاربرد دارد: با انطباق باگوا بر پلان سازه (آنچنان که گفته شد) می‌توان انرژی‌های مورد نظر را مکان‌یابی کرد و سازه را بر اساس آن بهبود بخشید. همانطور که می‌دانید یکی از پرکاربردترین اقدامات بازسازی ساختمان‌ها، حذف برخی دیوارها (یا حتی اتاق‌ها) و دوباره‌سازی آن‌ها در یک جایگاه جدید است. این عمل فوق‌العاده در بهبود انرژی آن مکان موثر است، چون برخی دیوارها باعث چرخش ناصحیح و بلوکه شدن انرژی چی و حتی به وجود آمدن شاچی (انرژی چی منفی) می‌شوند و برای اصلاح الگوی چرخش انرژی چاره‌ای جز حذف آن دیوار یا تغییر الگوی‌ کاربری آن (مثلاً تبدیل دیوار به ستون) نداریم.

استفاده از متریال و المان‌های فنگ‌شویی در بهینه سازی انرژی

گاهی نیز ممکن است تخریب و بازسازی آپارتمان شامل دیوارها و اتاق‌ها به علل مختلف امکان‌پذیر نباشد؛ شاید نبود وقت و بودجه‌ی کافی و یا شاید اسکلت‌بندی خاص بنا اجازه‌ی چنین کاری را به ما ندهد. در این صورت با مناطقی که اکنون دریافته‌ایم مملو از انرژی منفی هستند اما امکان تخریب آن را نداریم، چه باید کرد؟

جواب این است: استفاده از متریال و المان‌های فنگ‌شویی.

بهینه سازی انرژی ها

استفاده از متریال و المان های فنگ شویی

یکی از المان‌های موثر فنگ‌شویی نور است. با نورپردازی مناسب می‌توان از احساس و انرژی منفی که در برخی قسمت‌های ساختمان حس می‌کنیم، بکاهیم. این نور لزوماً به چشمه‌های معمول و متداول نور محدود نمی‌شود؛ بلکه نور در عنصری مثل آتش نیز متجلی می‌شود، چه آتش شومینه یا اجاق‌گاز باشد و چه حتی شعله‌ی یک شمع.

چنانچه ساختمان فرضاً چند اتاق خواب داشته باشد، نقل‌مکان افراد از اتاقی به اتاق دیگر انرژی را کمی بالانس‌تر می‌نماید. به این ترتیب هر فرد می‌تواند به مکانی که بر اساس لوح باگوا به او اختصاص دارد نزدیک‌تر شده و یا حتی در همان مکان قرار گیرد.

چنانچه نقل‌مکان امکان‌پذیر نباشد با جابجایی اشیاء در یک اتاق نیز می‌توان به استانداردهای فنگ‌شویی نزدیک شد. مثلاً میز کار را جابجا کنیم و آن را در جهتی بگذاریم که بر اساس تعاریف لوح باگوا برای کار کردن مناسب‌تر است. یا تخت را در راستای مناسب خوابیدن (که یا رو به سمت جنوب است و یا رو به سمت غرب) قرار داد.

از جمله اقدامات دیگر، گرم و سرد کردن فضا برای ایجاد تعادل بصری است. در چین، شمال سرد و جنوب گرم است. پس آیتم‌هایی را که گرمای بصری ایجاد می‌کنند در شمال و برعکس، آیتم‌هایی را که سرمای بصری دارند در جنوب قرار می‌دهیم. به عنوان مثال پنجره‌های شمالی را با پرده‌ی ضخیم قرمز رنگی پوشش می‌دهیم تا تعادل بصری را برقرار سازیم.

بهینه سازی انرژی ها

استفاده از گیاهان جهت بهینه سازی انرژی ها

استفاده از گیاهان به خصوص در کنج‌ها (که محل تجمع شاچی است) نیز می‌تواند به تقویت چی کمک کند. همچنین پنجره‌هایی که به مناطق نامناسب و ناخوشایندی همچون خرابه‌ها، خیابان‌های شلوغ یا دیوار سیمانی همسایه روبرو باز می‌شوند نیز توسط گیاهان پوشش داده می‌شوند. این امر به سادگی با قرار دادن گیاهی (مثل کاکتوس) در پشت پنجره محقق خواهد شد. با این روش هنگام نگاه کردن از پنجره ابتدا گیاه را و بعد آن منظره‌ی ناخوشایند را خواهید دید و اینگونه گیاه همچون فیلتری عمل می‌کند که مانع از ورود مستقیم هیاهو و انرژی‌های منفی حاصل از “بدمنظره‌گی”ها به درون محدوده‌ی شما می‌شود.

همانطور که می‌دانید آب یکی از قوی‌ترین عناصر جهت بهبود انرژی است. زیباترین تزئین مرتبط با آب در ساختمان‌ها، آب‌نما و آکواریوم‌ها هستند؛ آب‌هایی که در جریانند و حاوی اجزای متحرکی هستند.

بهینه سازی انرژی ها

استفاده از آب جهت بهینه سازی انرژی ها

بهینه سازی انرژی ها

استفاده از آب جهت بهینه سازی انرژی ها

استفاده از اوراد و اذکار و طلسم ها جهت بهینه سازی انرژی

یکی دیگر از راهبردهای موثر (که هم‌اکنون به سبب نسبت دادن به خرافات یا فرهنگ منسوخ گذشته مورد کم‌توجهی واقع شده) استفاده از طلسم‌هاست؛ نوشته‌ها، نماد‌ها، تصاویری از موجودات قدرتمند، صورتک‌ها، نعل اسب، گل چهارپر و …. هر کدام در فرهنگ و قومیت خود معانی خاصی دارند و شایسته‌تر آن است که هر فرد از طلسم مرتبط با فرهنگ خود استفاده کند.

 

در ایران، طلسم‌ها با ماهیت اوراد و اذکار مکتوب شکل گرفته‌اند. “چهارقل” یکی از همین طلسم‌ها است که اثر بسیار زیادی در دفع انرژی‌های منفی و “نیروی شر” دارد؛ آن را نزدیک در ورودی می‌آویزند یا در چهارگوشه‌ی خانه قرار می‌دهند تا یک حفاظ فرضی اطراف چهار وجه منزل کشیده‌باشند. حتماً دیده‌اید که از قدیم‌الایام مرسوم بوده وقتی کسی از هوش می‌رود، به سرعت دور او را اصطلاحاً “خط” می‌کشند تا بدین ‌وسیله او را از انرژی منفی در امان بدارند.

مشابه همین قضیه در چین نیز مشاهده می‌شود؛ زیر چهار پایه‌ی میزی که احساس می‌شود در وضعیت مناسبی قرار ندارد، چهار سکه‌ی چینی (سکه‌هایی گرد با فضای خالی مربع شکلی در میان) پیچیده در پارچه‌ قرمز می‌گذارند. شکل ظاهری سکه‌های چینی مشابه نماد یکی از عناصر پنج‌گانه و قرمز نیز رنگ مخصوص فنگ‌شویی و چین است. اینگونه انرژی‌های منفی را به درون چهارضلعی فرضی که با سکه ایجاد کرده‌اند محدود کرده و اجازه‌ی خروج از آن چارچوب را به انرژی منفی نمی‌دهند.

حتی در انرژی درمانی هم اولین قدم قرار دادن افراد در یک هرم فرضی به منظور حفاظت آن‌ها از انرژی‌های منفی ناخواسته احتمالی است.

می بینیم که انسان متدهای گوناگونی را برای خود ابداع کرده است تا بدین وسیله ترس‌های ذاتی‌اش را مهار کند و به خود اطمینان خاطر و حس امنیت بخشد.

درست آن است که مبنای الهام‌گیری خود را طبیعت قرار دهیم تا از همسو بودن انرژی‌های دریافتی‌مان با طبیعت اطمینان داشته باشیم. میلیون‌ها سال است که آفتاب در شرق بالا می‌رود و در غرب پائین می‌آید. هم‌سو با این اصل طبیعی بهتر است که ما نیز در چیدمان، عناصر و اجزای بالا رونده را در شرق و عناصر و اجزای فرو ریخته را در غرب بگذاریم. آب عنصری است که طبیعتاً فرود می‌آید؛ آبشار همیشه زیباتر و خوشایندتر از فواره است. پس محل جزئیات مرتبط با آب مثل حمام، سینک ظرفشویی، آب‌نما و …. را در غرب قرار می‌دهیم. در عوض باد، هوا، آتش، دود و …. عناصر بالارونده محسوب می‌شوند که جایگاهشان در شرق خانه است. مثلاً شمع یا عود را در شرق ساختمان روشن و شومینه را آنجا برپا می‌کنیم.

در یک کلام، مهمترین نکته‌ای که باید همواره در نظر داشته باشیم حفظ هماهنگی با روال معمول طبیعت است؛ چنانچه اگر طبیعت را دستکاری کردیم، در طولانی مدت تاثیری می‌گذارد که ناچاریم باز هم آن را دستکاری کنیم، و این همان دور باطلی است که امروزه دچار آن شده‌ایم. اکنون بشر پس از دخل و تصرف‌های فراوانی که در طبیعت داشته، اکنون دریافته که برای ادامه‌ی روند حیات بر کره‌ی‌زمین چاره‌ای ندارد جز آنکه خود را با روال طبیعت همراه و هماهنگ کند و آن را حتی به نفع خود نیز برهم نزند. به همین خاطر امروزه معماری نیز در جهتی پیش می‌رود که خود را در راستای جریان طبیعت قرار دهد. نمونه‌ این تلاش شکل گرفتن مفاهیمی چون Green design و معماری پایدار است. در معماری پایدار نگه‌داری و حفظ انرژی مبنای عملکرد معماران و طراحان قرار گرفته است و تمام تلاش‌ها در جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. به عنوان مثال سیستم‌های هوشمند save انرژی این امکان را به ما می‌دهند که نور و گرما را در اتاق‌ها به نحوی تنظیم کنیم که انرژی صرف تامین نیازهای اتاق‌های خالی نشود، و یا شیشه‌هایی که بنا به شدت آفتاب تیره رنگ می‌شوند اجازه نمی‌دهند که نور شدید آفتاب به اتاق نفوذ کند و نتیجتاً در تابستان انرژی سیستم برودتی برای دفع اثر این گرمای اضافی هدر نخواهد رفت.

در Green design هم سیستم‌ها به سویی پیش می‌روند که هر چه در معماری و دکوراسیون استفاده می‌شود، قابل بازیافت و بازگشت به چرخه‌ی مواد باشد. تکنولوژی روز، اهرم موثری برای ‌Green design به حساب می‌آید. مثلاً رشد فناوری‌های نانوتکنولوژی باعث شده استفاده از شوینده‌های شیمیایی محدودتر شود و از این راه آلودگی کمتری وارد طبیعت کنیم.

جریان طبیعت مثل یک قایق بادبانی روی یک رودخانه در حال پیش رفتن است. تلاش‌های مضاعف ما برای “بهتر زیستن” مثل پارو زدن‌های ناشیانه‌ای است که تنها قایق را به تلاطم می‌اندازد و آن را از مسیر اصلی منحرف می‌کند. بهتر این است که آسوده در قایق زندگی بنشینیم و بگذاریم به راه خود برود تا ما هم به مقصد برسیم.

برای آشنایی با بهترین مراکز فروش کالاهای ساختمانی و متریال لوکس معماری روی لینک ۱۰۰ برند برتر کلیک کنید.

 

[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من