راهنمای طراحان داخلی ۳

نویسنده

[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1593943820817{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1594200778090{margin-top: -15% !important;}”]راهنمای طراحان داخلی ۳

 

 

http://designtvir.com[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”5655″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای طراحان داخلی در آموزش طراحی داخلی

در پروژه‌های متعدد و برای فراهم نمودن عناصر و طرح های مربوط به آن هیچ‌گاه تنها نبوده‌اید و همواره با افراد یا گروه‌هایی سروکار داشته‌اید.
در بسیاری از پروژه‌های بزرگ برای آماده‌سازی و تکمیل پروژه حضور یک تیم طراح اجتناب‌ناپذیر است.
در وضعیت مطلوب هر یک از افراد گروه تجارب ارزشمند خود را در زمینه‌ی طراحی و معماری داخلی به تیم منتقل می‌نماید.
افزون بر آن با توجه به ایده و نگاه متفاوت هر فرد به جزئیات پروژه، مشکلات احتمالی به‌زودی توسط یکی از افراد گروه دیده و حل خواهند شد.

راهنمای طراحان داخلی 3

راهنمای طراحان داخلی ۳

ایمنی

مقوله‌ی ایمنی یکی از بزرگ‌ترین دلمشغولی‌های طراحان حرفه‌ای است.
فرض کنید شما دراجرای پروژه‌ای برای یک شرکت، در نظر دارید یک جاده ورزش و تندرستی برای بزرگسالان احداث نمایید.
این شرکت تصمیم گرفته هم‌زمان تسهیلاتی نیز برای نگهداری از فرزندان افراد ورزشکار فراهم نماید و قسمتی از پروژه‌ی شما، تهیه‌ی مرکزی برای نگهداری این کودکان است. به عنوان طراح کدام قسمت از ساختمان را به این امر مهم اختصاص‌ می‌دهید؟
نزدیک درب ورودی، تا کودکان در فضاهای ورزشی اختلالی ایجاد ننمایند؟
یا فضایی با شرایط ایمنی کمتری در ارتباط با ورزشکاران مورد نظر شما است، و در نظر دارید که نزدیک درب ورودی به سبب تردد افراد غریبه محل امنی برای کودکان محسوب نمی‌شود؟
پس متوجه هستید که برای هر فضا فراهم نمودن ایمنی تا چه اندازه حائز اهمیت است!

ایمنی (safety) رابطه‌ی تنگاتنگی با امنیت (security) دارد، پس در حین کار ایمنی و امنیت را در یک سطح در نظر داشته باشید و در طراحی و اجرا همواره بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیرید. جهت طراحی هرچه ایمن‌تر محیط چگونگی کار با سایر افراد و گروه‌های کاری را بشناسید و با آنان همکاری کنید.

راهنمای طراحان داخلی 3

راهنمای طراحان داخلی ۳

سبک

تعریف سبک تقریباً غیر‌ممکن است اما یکی از مراحل “آموزش و تربیت طراح داخلی” است.
همان‌گونه که حس شنوایی یک موسیقی‌دان باید بسیار حساس باشد، داشتن حس بینایی کاوشگر و نیرومند نیز برای دیدن عناصر معماری و طراحی برای طراحان ضروری است.
سبک، قسمتی از شما و روشی برای پاسخگویی به امور مربوط به فضای داخلی است.
همان‌گونه که ممکن است دو نفر لباسی مشابه خریداری نمایند ولی با انتخاب سایر لوازم زینتی و شیوه‌ی استفاده از آن، به ظاهر کاملاً متفاوتی دست یابند، فضای یک اتاق نیز چنین قابلیتی دارد.

سبک‌های هنری دهه‌ی ۱۹۸۰ زبانزد طراحان داخلی بوده است.
طراحان باید از سبک‌های مختلف مربوط به دوران گوناگون آگاهی کامل داشته باشند و بیاموزند که از کاربری آن‌ها در نوآوری سبک‌هایی جدید به نام خودشان همسو با دیگر ابنیه استفاده کنند.
مثلاً قطعاتی با سبک‌های مشابه از کشورهای مختلف را با هم بیامیزید.

حتی می‌توانید قطعات قدیمی را با اشیایی جدید ترکیب نمایید و این فرآیندی است که مورد درخواست اغلب مشتریان است؛ آنان مایلند اجسام و اشیایی عتیقه و متعلق به نسل‌های پیشین را با تزیینات داخلی منزل خود به نحوی زیبا درآمیزند.
زمانی که به ترکیب اجسامی از دو نسل مختلف می‌پردازید، باید تناسب و ارتباط بین آن‌ها را نیز مد نظر داشته باشید و در این روند بیش از هر چیزی به چشمان خود اعتماد کنید.
برخی از اشیاء مربوط به قرن هفدهم کاملاً با مبلمان مدرن اسکاندیناویایی هماهنگ هستند، زیرا در هر دو سبک سادگی و قدرت رعایت شده است.
مبلمان با‌شکوه لویی پانزدهم (فرانسه) یا ملکه آن، با بسیاری از طرح‌های مرسوم امروزی تطابق و هم‌خوانی چندانی ندارد؛ پایه‌ی میز و صندلی‌ها بیشتر و هنرمندانه‌تر حکاکی شده و از ترکیب خطوط مستقیم و منحنی استفاده نگشته است.

در استفاده از سبک‌ها هرگز اسیر مد نشوید، بلکه با نو‌آوری در دکوراسیون و طراحی داخلی نیاز‌های مشتریان را از هر دو جهت کاربردی و امروزی بودن بر‌آورده سازید، و همواره به یاد داشته باشید که “طرح خوب زمان نمی‌شناسد”.

تغییر‌پذیری

مشتریان خواستار فضایی مناسب برای مدتی مشخص هستند، و شغل و حرفه‌ی شما به عنوان یک طراح این است که فضایی با قابلیت تغییرپذیری طراحی نمایید که برای چند سال کاربردی بوده و با گسترش و یا کاهش شرایط ضمنی، به آسانی و زیبایی قابل تغییر و تحول باشد.
این نوع تغییر‌پذیری در مورد گروه‌های تجاری نیز حائز اهمیت است و اغلب شرکت‌ها همواره در حال بسط و تغییر شرایط کاری خود هستند.
لذا امکان پیش‌بینی نیازهای زمان حا ل و آینده مشتریان را فراهم نمایید و پس از آن با سرعت اطلاعات به دست آمده را در ایجاد طرح‌های جدید مورد استفاده قرار دهید.
با بررسی سیستم های مختلف ذخیره سازی، سیستمی را انتخاب نمایید که با توجه به نیازهای مشتریان قابل گسترش یا جابه‌جایی باشد.

برای آشنایی با بهترین مراکز خرید اکسسوری و متریال لوکس معماری روی لینک 100 برند برتر کلیک کنید.

راهنمای طراحان داخلی 3

راهنمای طراحان داخلی ۳

فرم

فرم به معنی حجم یا شکل ظاهری هر جسمی است. هر زمان فرمی مورد بررسی قرار گیرد، شناخت کاربری روانشناسانه فرم‌ها بسیار حائز اهمیت می‌نماید.
به پیام‌های روانشناسی فرم‌هایی شبیه لوبیا توجه کنید؛ اکثر مردم انحنای آن را نرم، آرام، ایمن و گرم احساس می‌کنند در حالی که در بررسی کاربری روانشناسانه یک ستون بلند متوجه می‌شویم که بسیاری از مردم با دیدن آن برازندگی، روحانیت و ایده‌آلیستی را احساس می‌کنند و همراه با آن شاید احساساتی مانند لذت، شور و هیجان را نیز تجربه نمایند.

در محیط‌های ساختمانی، معنای فرم تنها انبوهی از مصالح و مواد جامد نیست بلکه فرم‌های تو خالی را نیز دربرمی‌گیرد.
طراحان غالباً به افزودن چیزی به فرم یا کاستن چیزی از آن می‌اندیشند و می‌دانند که چند‌تایی کردن فرم‌ها به منظور ایجاد جذابیت به سود آن‌ها است.

در طراحی آن‌چه دارای اهمیت می‌باشد نه تنها فرم و شکل اتاق است، بلکه فرم کلی ساختمان نیز بسیار مهم است، و باید ارتباط هر فرم را با تمام اجزاء سازنده آن در طراحی داخلی درک کنیم. افزون بر آن، آگاهی از کاربردهای ویژه‌ی فرم‌ها و مفهوم پیام آن‌ها نیز ضروری است.

می‌توانید اتاق مورد نظر را جعبه‌ای خالی تصور کنید و لیستی از امتیازات و ضعف‌های آن تهیه کنید.
آیا از نظر معماری دارای ویژگی‌های غیر‌عادی است که مایلید آن‌ها را حذف نموده یا مورد تاکید قرار دهید تا برجستگی و فرو‌رفتگی آن مشخص‌تر شود؟

خط

می‌توان فرم هر چیز را در هم شکسته و به یک سری از خطوط تبدیل نمود.
زندگی روزانه ما پر از خط است. آن‌چه می‌نویسم شامل یک سری خطوط است، هنگام رانندگی خطوط جاده راهنمای ما است و در تمام طول روز نیز ما را هدایت می کند.
برای استفاده از خط لازم نیست هنرمند یا طراح باشیم.

در کار و حرفه‌ی شما به‌عنوان یک طراح برای خلق فرم و فضا، چگونگی کنار هم قرار دادن خطوط بسیار مهم است.
خط یکی از عناصراصلی طراحی است که بر چگونگی درک سایر عناصر و اصول و نیز کار با آن‌ها بسیار تاثیر‌گزار است.

کاربرد خطوط نیز همچون فرم‌ها، نیازمند شناخت اثر روانی خط و مفهومی که به ذهن القا می‌کند، است. خطوط عمودی مانند کرکره‌ی پنجره منجر به ایجاد حس افزایش ارتفاع و ایستادگی می گردد.
در ساختمان‌های تاریخی به‌منظور نشان دادن بزرگی، پایداری و منزلت ساختمان به بازدید‌کنندگان سقف سالن‌های ورودی را بسیار مرتفع می ساختند که نگاه کردن به آن مستلزم تلاش بیشتری باشد. هدف از این امر نمایش قدرت در بدو ورود افراد به آن بنا بوده است.

خطوط پهن نگاه را به آرامی از بالا به پایین هدایت می‌کنند و در نتیجه حس آرامش و آسایش را در بیننده ایجاد می‌کنند. خطوط باریک‌تر نیازمند درنگ کمتری بوده و موجب برانگیختن حس سرعت و کشش می‌گردند. چگونه خطوط تند و شیب‌دار حس تحرک را در انسان‌ها ایجاد می‌نماید، در حالی که خطوط منحنی آن‌ها را به آرامش و ملایمت بیشتری دعوت می‌کنند.

یک طراح داخلی به منظور کاربرد صحیح خطوط، علاوه بر آگاهی از احساسی که مقاطعه  کار مایل است به مشتری یا کاربر بنا القا نماید، باید شرایط محیط را نیز درک کرده و در خور احوال آن محیط عمل نماید. به عنوان مثال اهمیت ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای اتاق‌های بستری بیمارستان، اتاق خواب و اتاق غذاخوری بسیار مشهود است.
لذا باید از خطوط نرم و آرام در این اماکن بهره برد.

اشکال گوناگون خط بر نحوه‌ی واکنش افراد نیز تاثیر‌گزار است.
خطوط افقی بیننده را وادار به سکون و آرامش می‌نمایند و کاربرد آن‌ها در سبک‌های آسیایی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

همواره فعل و انفعال خطوط را بر هم بررسی نمایید و در نظر داشته باشید که مسئولیت شما به‌عنوان یک طراح داخلی این است که فضاها را آن‌گونه که لازم است، بیان کنید.

 

راهنمای طراحان داخلی 3

راهنمای طراحان داخلی ۳

 

 

[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من