ساختمان مسکونی داد

نویسنده

[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”5138″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1595748136438{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1595748019086{margin-top: -15% !important;}”]

نام پروژه: ساختمان مسکونی داد

مکان: تهران

معمار: مهندس بهادر کاشانی

تلفن: ۰۲۱۸۸۰۱۲۶۳۶- ۰۲۱۸۸۰۲۱۵۸۴

اینستاگرام: candoarchineeringroup@[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساختمان مسکونی داد

ساختمان مسکونی داد در زمینی به مساحت ۲۷۰ متر مربع در تهران، با زیربنای کل ۱۴۴۴ متر مربع
زیربنای مفید ۸۱۰ متر مربع در قالب ۵ طبقه مسکونی تک واحدی و ۳ طبقه مشاعات
با کاربری لابی و پارکینگ در طبقه همکف و پارکینگ و انباری در ۲ طبقه زیرزمین
مساحت هر واحد مسکونی ۱۶۲ متر مربع

این مساحت شامل هال و پذیرایی،آشپزخانه، دو بالکن، توالت میهمان، رختشویخانه، سه اتاق خواب، یک توالت و حمام مشترک و یک توالت و حمام مستر می باشد.
سیستم سازه ای ساختمان اسکلت بتن مسلح با دیوار برشی در هر دو امتداد ساختمان است.
سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان داکت اسپلیت می باشد.
طراحی: مهندس بهادر کاشانی مدنی

رویکرد اصلی طراحی ساختمان مسکونی داد

در این پروژه ساختمان سازی ، طراحی پلان، نما و جزئیات طراحی داخلی ، یکپارچه و همزمان صورت گرفته.
رویکرد اصلی طراحی، الگوی “نقش گلیم” می باشد.
نقش گلیم، نقشی آشنا و مانوس برای ایرانیان و استفاده از آن برای خانه ایرانی باعث ایجاد حس تعلق و دلبستگی در مخاطب می شود.
با مطالعاتی که روی نقوش گلیمهای اقوام مختلف ایران صورت گرفت، انگاره های مناسب برای بخشهای مختلف ساختمان باز تعریف و طراحی گردید.
این نقوش در جداره سنگی راه پله، جانپناه چوبی بالکنها، شماره های محل پارک خودرو ها در پارکینگ و نقش کف لابی ورودی و … قابل رویت است.
در معماری ساختمان مسکونی داد، نما نه بعنوان یک پوسته و عنصر الحاقی و جدا از ساختمان، بلکه تاثیر پذیرفته از عملکرد های مورد نظر در ساختمان می باشد.
این تاثیرات حجمهایی را ایجاد می کند.
به طوری که در طراحی سازه ساختمان نیز تاثیر گذاشته و فرم نهایی نما را شکل داده است.

جزئیات طراحی و ساخت پروژه مسکونی داد

قرار گرفتن راه پله در بخش غربی نمای شمالی، حجم را به دو قسمت شفاف و صلب تقسیم کرده است.
این دو حجم با چفتی ۳۰ سانتی متری از هم جدا شده اند.
ایجاد این چفت و نیز خالی کردن باریکه هایی همتراز بالکنها در حجم صلب راه پله، باعث باز شدن خط دید شمال غربی برای بالکنها شده است.
با تعبیه پنجره “L” شکل برای آشپزخانه ها، خط دید شمال شرقی نیز برای بالکنها باز شد.
در نتیجه زاویه دید برای کسی که در وسط بالکن شمالی قرار گرفته است، از ۵۵ درجه به ۱۳۶ درجه افزایش یافته است.
این یعنی بالکنی با چشم انداز مناسب و تبدیل بالکن به فضایی کاراتر و فراتر از محلی برای انبار کردن لوازم اضافی.
با ایجاد فضایی مخصوص قرار دادن گلدان و فلاورباکس پشت پنجره پذیرایی، هم از داخل و هم از بیرون به سرسبزی ساختمان افزوده شده است.

مصالح استفاده شده در ساختمان داد

مجموعه الگوها و مصالح بکار رفته در نمای ساختمان (سنگ تراورتن و چوب بصورت کنترل شده و محدود) با اضافه شدن فلاور باکسها، ساختمان را تبدیل به مفهوم واقعی کلمه «خانه» کرده است. از آنجایی که رمپ پارکینگ ها در دو تراز و روی هم قرار گرفته اند، با تعبیه حفره هایی مُدولار در کف رمپ بالایی، امکان عبور نور به رمپ زیرین نیز محیا گردید.
با ترکیب چینش سنگفرش کف حیاط بصورت دایره های متداخل به دور حفره های کف رمپ، فضایی متمایز در هر دو رمپ ایجاد شده است.
در طراحی و معماری و ساخت درب ورودی ساختمان، لولا در بالا و پایین درنظر گرفته شد.
بنابراین میان بخش چوبی و شیشه کناری درب، فاصله ای دیده نمی شود و این دو بخش بصورت یکپارچه روی پاشنه عمودی حرکت می کنند.

برای مشاهده لیست بهترین معماران طراحی داخلی روی لینک ۱۰۰ برند برتر کلیک کنید.[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من