طراحی داخلی کلینیک ۲۵ میلیمتری

نویسنده

[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1596276229696{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1598266540205{margin-top: -15% !important;}”]

نام ویدئو: طراحی داخلی کلینیک ۲۵ میلیمتری
https://designtvir.com/

تلفن: ۸-۸۸۱۰۱۳۵۶-۰۲۱

اینستاگرام: designtvir@[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی پروژه های معماری (درمانی)

کلینیک ۲۵ میلیمتری (مهندس رضا مفاخر)

کلینیک ۲۵ میلیمتری طرح شایسته تقدیر در بخش معماری داخلی ، برنده بخش پروژه های عمومی، مقام نخست در بخش فضاهای عمومی
پروژه ۲۵ میلیمتری (کلینیک دکتر مشکات) مانند یک تونل بدون هیچ بازشویی است که فقط به فضای باز از طریق دو انتهای آن راه دارد.
این کلینیک توسط مهندس رضا مفاخر و تیم طراحی شرکت معماری زما در سال ۱۳۹۱ در تهران طراحی شد.

مشتری: دکتر مشکات

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۱۸۵ مترمربع

طراح: رضا مفاخر

 

همکاران طراحی:
سهیلا ابراهیمی، نسترن فدایی، فروزان وحدتی

همکار ساخت : هاشم بابایی

ساخت : شرکت آپادانا تک
شرکت اکباتان

 

نحوه طراحی کلینیک ۲۵ میلیمتری

با توجه به نظرات کارفرما از مشخصات فضا، این تصمیم اتخاذ شد تا گرفتن تهویه و نور روز به عنوان ایده اصلی طراحی استفاده شود.
در واقع پروسه ی خلق فرم، با شکستن یک سطح به وسیله دو خط و ساختن یک کیوب سه وجهی که در بین آن تونل نام برده قرار گرفته شروع شد.

این کیوب U شکل بدون قسمت های شرق و غرب آن، عبور نور و هوا را ممکن ساخته و یک نظم خاص برای هر دیوار در سر راه تعریف کرده است.

دیوارهای موازی باید شفاف باشند.
شفافیت اولین ادراک هر مراجعه کننده که وارد کلینیک می شود می باشد.
این کیوب به دلیل هندسه زمین در یک خط مستقیم حرکت نکرده، بنابراین؛ با خط های اریب و مایل شکسته است، که از سرچشمه در دیوارها و پله های کف می آیند، و همچنین آن ها سقف را به منظور تهیه فضایی برای نور مصنوعی شکاف داده است.

دیگر هندسه فضاهای پروژه مانند اتاق دکترها، فضاهای پشتیبانی(CSR-OPG) و فضاهای خدمات، بر پایه ایده اصلی کلینیک شکل داده شده اند.

ایده فرمال این پروژه درمانی به هر سه وجه کیوب برای داشتن متریال یکسان نیاز داشت.
در این پروژه با توجه به نیاز و خواسته کارفرما از محیط گرم و قیمت های پایین، تصمیم اتخاذ شد تا از MDF استفاده شود.

سطوح کشویی بر پایه جهت های زیبایی شناسی تعریف شده اند.
عملکرد کلینیک و نیاز به استرلیزه بودن در بیشتر اتاق ها مانند اتاق جراحی، نیاز به مصالح روان دارد تا نفوذ آلودگی کمتری را داشته باشد.
بنابراین، دیوارهای متعددی با رنگ های روغن رنگ شده است تا بتوانند به راحتی تمیز شوند.

[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من