[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4493″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1579509299478{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1579512624992{margin-top: -15% !important;}”]
نام پروژه: چایخانه سنتی تاواریش
مکان: تهران، نازی آباد
طراحی معماری: مهندسان سید حسن علوی زاده، سیمین فرهنگی (شرکت طرح و ساخت طرا)
تلفن: ۸۸۱۰۶۳۳۱- ۰۲۱
www.taera-studio.com[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
معماری چایخانه سنتی تاواریش
چایخانه سنتی تاواریش در محله نازی آباد تهران واقع شده است.
معماران این بنا مهندس سید حسن علوی زاده و مهندس سیمین فرهنگی با ساختمان فرسوده مواجه بودند.
بنایی که به عنوان انبار مورد استفاده قرار میگرفت.
با توجه به این ویژگی آنها با تأکید کارفرما در پی تأمین فضایی دلنشین با لفظ چایخانه و با ویژگیهای عام پسند و آشنا برای ساکنین منطقه بودند.
در چایخانه سنتی تاواریش، استفاده از نوع مدرن متریالها و معماری سنتی و توجه به الگوهای اصیل به عنوان خط مشی اصلی طراحی انتخاب شد.
تعریف نگینوار کاشیهای فیروزه ای در میان آجر، بخشی از ایده های پست مدرن طراحی برای خلق فضایی آشنا برای مخاطبان را شکل میدهد.
زیرا این ترکیب دیرینه در معماری بناهای تاریخی ایرانی به وفور یافت میشوند.
ترکیباتی که یادآور خاطرات قدیمی است.
در این بنا، سید حسن علوی زاده و سیمین فرهنگی با توجه به نیاز به القای حس گستردگی در آن اقدام به طراحی نمودند.
آنها با استفاده از نماسازیهایی که با تقسیم بندی سطوح سعی در نمایش سطحی وسیعتر از نظر بصری داشتند، کار طراحی را شروع کردند.
برای آشنایی با معماران و طراحان داخلی حرفه ای روی لینک ۱۰۰ برند برتر کلیک کنید.[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]